My112 Nova APP per trucar al CAT112 amb geolocalització

28/09/2015

El Centre d‚ÄôAtenci√≥ i Gesti√≥ de Trucades d‚ÄôUrg√®ncia al Tel√®fon 112 CAT112 posa a disposici√≥ dels ciutadans una APP gratu√Įta per a tel√®fons m√≤bils que permet l‚Äôenviament autom√†tic de les coordenades de localitzaci√≥ de la persona que truca al tel√®fon 112 per alertar d‚Äôuna emerg√®ncia.

L‚ÄôAPP, anomenada My112 i desenvolupada pel CAT112 conjuntament amb Telefonica, √©s gratu√Įta i est√† disponible pels sistemes Android i iOS. Geolocalitzar la trucada de forma autom√†tica augmenta la capacitat de resposta dels cossos d‚Äôemerg√®ncies.

La localització és especialment indicada per a casos en que la persona que pateix l’emergència o que n’és testimoni, no sap on es troba exactament (zones rurals, en trajectes per carreteres, etcètera).

Des del Centre d‚ÄôAtenci√≥ i Gesti√≥ de Trucades d‚ÄôUrg√®ncia 112 Catalunya hem posat en marxa dues aplicacions per a tel√®fons m√≤bils intel¬∑ligents, pensant en facilitar l‚Äôacc√©s al tel√®fon d‚Äôemerg√®ncies 112 de Catalunya. Amb aquest sistema garantim l’acc√©s universal de totes les persones, sigui quina sigui la seva condici√≥, a serveis fonamentals com les emerg√®ncies.

La primera aplicaci√≥, presentada el 2013, permet a les persones sordes comunicar-se amb el tel√®fon d’emerg√®ncies 112 a trav√©s de pictogrames, v√≠deos en llengua de signes en catal√† i castell√†, i un servei de geolocalitzaci√≥.

L’aplicaci√≥ funciona a partir de tres pictogrames que corresponen als tres motius m√©s comuns de trucades al 112: les emerg√®ncies m√®diques, les policials i les relacionades amb els bombers i l’extinci√≥ d’incendis. Quan l’usuari ha seleccionat l’opci√≥ convenient, pot escollir diverses situacions, per exemple, maltractaments, agressions, su√Įcidis, accidents, incendis o malalties, etc. Amb aquesta aplicaci√≥ millorem l‚Äôautonomia de les persones sordes, que ara poden col¬∑laborar amb la ciutadania.

Pots sol¬∑licitar aquest servei a la Federaci√≥ de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) a trav√©s del seu lloc web, ja que l’entitat s’encarrega de distribuir i canalitzar l’eina a les 32 associacions federades, i a l’Associaci√≥ Provincial de Laringectomitzats de Lleida al seu lloc web.

La nova aplicació per a telèfons intel·ligents, presentada el 2014, és per a les persones estrangeres que visiten Catalunya i que no parlen cap dels idiomes en què el telèfon 112 dóna servei (català, castellà, anglès, francès i alemany). Aquesta app els permet també, com la de sords, comunicar-se amb el telèfon d’emergències a través de pictogrames i un servei de geolocalització en el seu idioma.

Amb aquesta aplicaci√≥ es pot escollir l‚Äôemerg√®ncia d‚Äôun llistat de pictogrames i un servei de geolocalitzaci√≥ mitjan√ßant el seu idioma (aquesta primera versi√≥ disposa dels seg√ľents idiomes: angl√®s, √†rab, itali√†, japon√®s, polon√®s, rus i xin√®s. Per a la resta d‚Äôidiomes, l’aplicaci√≥ estar√† en angl√®s).

Els turistes que desitgin utilitzar aquest servei poden sol·licitar-ho en tots els hotels de Catalunya o demanar informació al Gremi d’Hotelers.