Seu electrònica
L’ajuntament de Riudarenes ofereix als seus ciutadans i ciutadanes, la possibilitat de realitzar un gran número de trà mits per mitjans electrònics, sense necessitat de desplaçar-se fins les oficines municipals, durant els 365 dies de l’any.
L’accés a la Seu electrònica de l’Ajuntament de Riudarenes, es realitza a través del següent enllaç: Seu Electrònica
Aixà mateix, aquà podeu verificar que els documents emesos mitjançant l’opció de signatura electrònica, basada en un certificat reconegut per l’Agència Catalana de Certificació, generat per un dispositiu segur, pel qual, d’acord amb el que estableix l’article 3.4 de la Llei 59/2003, de 19 de desembre, s’equipara a la signatura manuscrita en relació a les dades presents al paper.
Per fer el procés de validació, heu d’introduir la referència electrònica del document al següent enllaç:
Podeu accedir al catà leg complet de trà mits disponibles al següent enllaç: e-TRAM
També podeu accedir al taulell d’edictes electrònic: e-TAULER
L’e-TRAM permet, a través de senzills formularis, iniciar un gran número de trà mits amb l’Ajuntament, aixà com aportar documentació requerida en la tramitació d’alguna sol·licitud o demanar cita amb l’alcalde o algun cà rrec electe.
Per poder accedir a la majoria de trà mits, no es requereix certificat electrònic reconegut per l’Agència Catalana de Certificació, a excepció d’aquells que afectin a dades de carà cter personal.
Per altra banda, l’Ajuntament de Riudarenes també posa a disposició dels ciutadans i ciutadanes, la Seu electrònica, que és l’adreça electrònica disponible per als ciutadans i les ciutadanes, a través de xarxes de telecomunicacions, mitjançant la qual l’Ajuntament difon informació i presta serveis.
La titularitat de la Seu electrònica comporta la responsabilitat respecte a la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis per part de l’Ajuntament de Riudarenes.
Â
El 13 d’agost de 2015 ha entrat en vigor la Llei de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica  ( Llei 16/2015) que té per objectiu reduir els trà mits, incrementar la transparència i la simplicitat dels procediments i eliminar el temps per iniciar una activitat, emprant eines que s’estableixen per Llei:
– Finestreta Única Empresarial: Preveu que les administracions públiques de Catalunya han d’adoptar el model organitzatiu de la Finestreta única empresarial (FUE) a fi que les empreses i els professionals puguin fer des d’un únic punt, amb independència de l’Administració responsable, tots els trà mits necessaris amb relació a la seva activitat. L’Ajuntament de Riudarenes és FUE Local:
– Regula l’existència d’un portal únic electrònic (Canal Empresa) que ha d’unificar la informació que les empreses puguin necessitar sobre els serveis i trà mits de les administracions públiques, mitjançant la cerca guiada de trà mits:
Si per altra banda, voleu realitzar la vostra petició de manera presencial, aquà teniu a la vostra disposició els models de sol·licitud en format pdf:
TRÀMIT |
DOCUMENT |
Instà ncia genèrica |
|
Inscripció borsa de treball |
|
Sol·licitud obra menor |
|
Sol·licitud obra major |
|
Comunicat primera ocupació |
|
Sol·licitud devolució fiança |
|
Sol·licitud certificat qualificació urbanÃstica |
|
Sol·licitud certificat compatibilitat urbanÃstica |
|
Sol·licitud llicència d’enderroc |
|
Sol·licitud llicència de parcel·lació |
|
Sol·licitud llicència instal·lació grua-torre |
|
Autoliquidació taxa llicències ambientals |
|
Comunicació prèvia canvi de titularitat |
|
Comunicació conjunta canvi de titularitat |
|
Comunicació prèvia inici d’activitat |
|
Declaració responsable obertura d’activitat |
|
Sol·licitud llicència ambiental |
|
Informe previ en matèria de prevenció d’incendis |
|
Sol·licitud visita serveis tècnics municipals |
|
Sol·licitud alta/baixa del servei de bústies |
|
Sol·licitud exempció IVTM |
|
Sol·licitud targeta d’aparcament |
|
Sol·licitud instal·lació parada mercat |
|
Sol·licitud instal·lació parada fira |
|
Fitxa de creditor/deutor – Dades bancà ries |
La companyia encarregada de la gestió del servei d’aigua, Prodaisa, també posa una una oficina virtual online al vostre servei. La principal finalitat és facilitar l’accés als abonats en tot moment, i des de qualsevol dispositiu fixe o mòbil, a la seva informació sobre el consum d’aigua potable, dades personals i facturació emesa pel servei.
– Gestió de les dades personals de l’abonat
– Consultar consums i factures
– Obtenir les factures trimestrals en format digital
– Informar sobre lectures de comptador
– Pagament online de factures pendents
– Unificació en un sol usuari de múltiples pòlisses de subministrament
– Obtenir informació de les actuacions i avaries en l’abastament
Per accedir al servei cal entrar a    http://oficinavirtual.prodaisa.com