Riudarenes demana al Consell que anul¬∑li per “partidista” la figura de coordinadora

13/09/2015

La Junta de Govern Local aprova una moci√≥ on consideren que el c√†rrec √©s “innecessari” i amb un “sou injustificat”

Un moment del ple de constitució del nou Consell Comarcal de la Selva, el passat juliol a Santa Coloma. CARLES COLOMER

RIUDARENES | DAVID JIM√ČNEZ L’Ajuntament de Riudarenes ha demanat al Consell Comarcal de la Selva governat per CiU i Independents de la Selva (IdSelva) que anul¬∑li d'”immediat” la figura de coordinadora dels departaments que ara ocupa la consellera comarcal i regidora al govern de Ma√ßanet, Nat√†lia Figueras (CiU). El govern de Riudarenes creu que el c√†rrec -aprovat en el ple del Consell del 21 de juliol i que t√© un sou de 41.250 euros l’any per una dedicaci√≥ del 75%- √©s “inncessari” i “√©s una clara manifestaci√≥ de l’√ļs partidista” del govern al Consell.

Aix√≠ ho va aprovar el passat 31 d’agost la Junta de Govern Local de Riudaranes en una moci√≥ que tamb√© demana fer una convocat√≤ria p√ļblica de la pla√ßa del gerent.

Es d√≥na el cas que Riudarenes est√† governat per l’Agrupaci√≥ Independent de Riudarenes (AIR), els quals van conc√≥rrer en les √ļltimes eleccions municipals amb la marca d’IdSelva (una agrupaci√≥ de partits independents de la comarca que buscaven m√©s representaci√≥ al Consell i que ara s√≥n el soci de govern de CiU a l’ens).

Tot i aix√≤, el partit AIR liderat per l’alcalde Jordi Giron√®s, no ha tingut miraments per criticar la nova figura que s’ha creat al nou Consell sorgit despr√©s de les municipals. Es tracta del c√†rrec de coordinadora dels departaments que ostenta Nat√†lia Figueras i que t√© un “sou injustificat”, segons explica la moci√≥ aprovada per la Junta de Govern de Riudarenes i que es pot consultar en la p√†gina web de l’Ajuntament, on hi ha totes les actes dels plens i de les juntes locals.
La moci√≥ prossegueix que “s’utilitzen “paraules com dedicaci√≥ exclusiva, o dedicacions parcials que ofenen la intel¬∑lig√®ncia” i “s√≥n una ofensa als ciutadans”.
Afegeixen que “una de les promeses del president del Consell va ser rentar la imatge de la instituci√≥ per fets que no cal recordar”, en al¬∑lusi√≥ al Cas Manga, i “√©s evident que tot s√≥n paraules buides tal com demostren els fets”.

En la moci√≥, el govern de Riudarenes continua dient que “fa temps que es parla de despolititzar els consells i donar rellev√†ncia al consell d’alcaldes i potenciar els serveis t√®cnics per una millora de prestacions de serveis als ajuntaments” per√≤ “com sol passar” les “bones intencions no arriben mai a port”. Aix√≠, acaba l’explicaci√≥ de la moci√≥, “la Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Riudarenes expressa el seu desacord en les decisions preses al ple del Consell del 21 de juliol” i pren tres acords.

El primer, sol¬∑licitar al Consell “que anul¬∑li de seguida la figura de coordinadora dels departaments, per innecess√†ria i perqu√® √©s una clara manifestaci√≥ de l’√ļs partidista d’aquest equip de govern”. De fet, aquest c√†rrec de coordinador podria quedar vacant, ja que Figueras √©s la n√ļmero 5 a la llista de Junts pel S√≠ en les eleccions del 27-S i, si no hi ha sorpreses, sortir√† com a diputada al Parlament.

En segon lloc, el govern de Riudarenes demana “que es faci una convocat√≤ria p√ļblica per cobrir la pla√ßa de gerent”, un c√†rrec de confian√ßa que per aquest ajuntament “ha quedat demostrat que nom√©s ho √©s de CDC, ja que el gerent va actuar com a representant de CiU a les passades municipals davant les Juntes Electorals, tot i ser gerent del consell”. “Un altre fet -qualifiquen- de la confusi√≥ permanent que tenen determinats pol√≠tics de confondre les institucions, que s√≥n de tots, amb les seves oficines partidistes”, afegeixen.

Finalment, demanen que es publiquin “totes les actes” dels “√≤rgans del consell, plens, comissi√≥ permanent” i “convocat√≤ries de contractacions i estats d’execuci√≥ del pressupost de forma peri√≤dica i regular” a la web, “com exemple de transpar√®ncia i respecte als ajuntaments i ciutadans”.

Font: Edició digital Diari de Girona (13/09/2015)