Projecten 65 quilòmetres de carrils bici urbans entre quatre pobles de la Selva

13/05/2015

La comunitat educativa i els ajuntaments de Riudarenes, Sils, Maçanet i Vidreres acorden el recorregut

Trien vies per connectar els seus municipis

Responsables de la desena de centres educatius de Riudarenes, Sils, Ma√ßanet de la Selva i Vidreres, i representants de les fam√≠lies han aprovat amb els ajuntaments el tra√ßat de carrils bici urbans (i per a vianants) dins dels quatre pobles. El projecte inclou l’adequaci√≥ i senyalitzaci√≥ de vies urbanes amb un total de 65 quil√≤metres de recorregut entre els quatre nuclis: 22 a Vidreres, 20 a Ma√ßanet de la Selva, 17 a Sils i 6 a Riudarenes.Totes les parts han acordat un document que inclou els recorreguts interns i les vies per connectar-se amb la resta de pobles (que arribaria en una segona fase i que preveu 4 km per enlla√ßar Ma√ßanet i Sils). El coordinador del projecte, Josep Sanmart√≠, destaca que totes les parts implicades treballen ‚Äúunides‚ÄĚ perqu√® el projecte, que vol facilitar l’acc√©s als centres educatius, sigui una realitat. Sanmart√≠ √©s mestre de l’escola Jacint Verdaguer de Sils.

Els alcaldes de Sils (Mart√≠ Nogu√©), Riudarenes (Jordi Giron√®s) i Ma√ßanet de la Selva (Antoni Guin√≥) van reunir-se dijous passat a l’esmentada escola de Sils amb mestres i pares. Va ser la tercera trobada col¬∑lectiva del projecte, despr√©s de la del 3 de setembre del 2014 i la del 28 de gener.

‚ÄúTerritori per a la bici‚ÄĚ

Giron√®s (Agrupaci√≥ Independent de Riudarenes) preveu implicar-s’hi si governa despr√©s del dia 24. ‚ÄúHi estem a favor i, si sortim escollits, hi apostarem. Volem que aquest territori sigui important per a la bici.‚ÄĚ L’alcalde reconeix que senyalitzar la ruta pel poble ‚Äú√©s de bon fer; unir els carrils entre els altres pobles potser costar√† m√©s‚ÄĚ. Per Giron√®s, caldr√† superar carreteres com ara la GI-555 i la C-63.

LA FRASE
El tram urbà és de bon fer. Si sortim escollits, hi apostarem: posarem senyals i marcarem el carril
Jordi Gironès
alcalde de Riudarenes (Air)

LA XIFRA

22
quilòmetres de carril bici hi ha projectats a Vidreres, incloent-hi els 8 del nucli i els 14 de les urbanitzacions.

Demanaran finançament a la Diputació

Els promotors del projecte de carril bici urb√† i de connexi√≥ entre els quatre municipis tenen la intenci√≥ d’enviar el projecte a la Diputaci√≥ de Girona. El coordinador de la iniciativa, Josep Sanmart√≠, assenyala que convidaran responsables de la Diputaci√≥ en una futura reuni√≥ per demanar-los el suport t√®cnic i finan√ßament. En dues de les trobades al col¬∑legi Jacint Verdaguer de Sils hi han participat t√®cnics del Consell Comarcal de la Selva.

Font: Edició digital El Punt Avui (13/05/2015)