INFORMACIÓ SOBRE DRET A VOT DE LES PERSONES ESTRANGERES

05/11/2018

Com a ciutadans de la UE o nacionals de Bolívia, Cap Verd, Xile, Colòmbia, Corea, Equador, Islàndia, Noruega, Nova Zelanda, Paraguai, Perú i Trinitat i Tobago, podeu exercir el vostre dret a vot a les eleccions municipals del 26 de maig del 2019.

Per a poder votar heu d’estar inclosos al cens electoral, ser majors de 18 anys el dia de la votació i estar empadronats en algun municipi espanyol. Pels no nacionals de la Unió Europea, a més cal que acrediteu la residència legal a Espanya durant un període de 3 anys (en el cas de Noruega) o de 5 anys (per la resta d’estats).

Per estar inclòs al cens electoral heu d’estar empadronats i haver manifestat la vostra voluntat de votar a Espanya. Podeu manifestar la vostra voluntat de votar per internet, per correu postal o presencialment al vostre Ajuntament.

Terminis: 15 de gener del 2019 (pels extracomunitaris) o 30 de gener del 2019 (pels nacionals de la UE).

Per a més informació i per resoldre els dubtes apropeu-vos a l’Ajuntament.

També podeu consultar la pàgina web de l’Institut Nacional d’Estadística: Cens Electoral